America, Cape Cod, Massachusetts, Road Trip, USA, Yleinen

Road Trip Cape Cod, MA – Little Compton, RI / USA

Lokakuun alku ei ”ehkä” ollut kaikista idyllisin aika matkustaa Cape Codiin, joka on tunnettu kesäkohde. Yövyttyämme Hyannisissa ja vietettyämme päivän Nantucketin saarella, saavuimme lautalla takaisin Hyannisin satamaan. Vuokra-automme odotti hotellimme parkkipaikalla, josta olimme kirjautuneet ulos jo varhain aamulla. Meillä oli vielä noin kolme tuntia aikaa ennen kuin tuli pimeää. Päätimme ajaa Cape Codin niemimaan päähän Provincetowniin, vaikka satoi vettä ja meillä oli vielä ajettavaa Rhode Islandin osavaltioon.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ennen kuin poistuimme Hyannisista, pysähdyimme pikaisesti ”Veterans Memorial Park” -puistoon, jossa on John F. Kennedyn muistomerkki. Hyannis on ollut Kennedyn klaanin pääpaikka, jossa suvun omistuksessa on ollut kolme kartanoa. Kennedyt viettivät kesänsä kartanoissaan ja vesillä purjehtien. Kennedyt ja Cape Cod liittyvät saumattomasti yhteen.

Hyannisista on matkaa värikkääseen Provincetowniin noin 75 km. Niemimaan läpi menee yksi päätie, joka muuttuu loppua kohden vielä pienemmäksi tieksi. Kaduin jo päätöstämme lähteä Provincetowniin ennen kuin olimme päässeet lähellekään sitä. Vettä alkoi satamaan ja sää tummui tummumistaan. Lukemamme mukaan yleensä niin värikäs Provincetown, oli harmaa ja sateinen. Varmasti kaupunki on viehättävä aurinkoisella säällä, mutta nyt se oli vain ankea. Pysähdyimme pikaisesti parissa paikkaa ennen kuin lähdimme ajamaan takaisin samaa tietä Rhode Islandiin, jossa meillä oli varattu hotelli seuraavaksi yöksi. Provincetown on erittäin suosittu kohde LGBTQ -yhteisön parissa.

Täytyy mainita, että Provincetownin vesistöissä asuu valkohai a.k.a tappajahai. Hyi hitto! Ei tulisi mieleenkään kastaa edes varvasta veteen rannalla. (Tiedän, että olen ennakkoluuloinen ja *bla bla blaa*, mutta kalat ällöttävät minua jokaisessa muodossa. Saatikka sitten valkohain koko komeudessa.)

Meillä oli Provincetownista matkaa hotellillemme 185 km. Yritimme päästä niin pitkälle kuin mahdollista valoisan aikaan, mutta väistämättä tuli pimeää. Satoi myös kaatamalla, joten viimeiset kymmenet kilometrit olivat hirveät ajaa. Olimme tuntemattomalla tiellä, jossa emme nähneet eteemme. Pääsimme onneksi ehjin nahoin perille ja onneksi hotelli oli ihana! Harmi vain, ettei hotellissa ollut mitään ruokaa ja meillä ei ollut eväinä kuin joitain pähkinöitä ja muutama olut. Onneksi aamu tuli nopeasti ja saimme evästä kurnivaan vatsaamme 🙂

Alla pari kuvaa hotellistamme, Stone Housesta. Kuvat otettu seuraavana aamuna.

Stone House from Newport Experience on Vimeo.